ZADACI ODGOJNO-OBRAZOVNOG RADA NA RAZINI USTANOVE
Zadaće na razini ustanove
* nastavak unapređivanja i oblikovanja poticajnog materijalnog, socijalnog i vremenskogokruženja prostora odgojnih skupina te realizacija oblikovanja zajedničkih prostora u funkciji igre i učenja djece. Primjena suvremenih procesa učenja djece, poticanje suradnje, timskog rada i kvalitete interakcije na svim razinama;
* stvaranje suradničkog ozračja u odgojno-obrazovnoj ustanovi i uspostavljanje partnerskih
odnosa između svih sudionika odgojno obrazovnog procesa: dijete-dijete; odrasli-dijete i odrasli-odrasli;
* osvještavanje i stjecanje vještina za kvalitetne međuljudske odnose (odrali – odrasli, odrasli – dijete)
* pokretanje projekata prema interesu djece , praćenje, dokumentiranje i prezentacija projekata.
Bitna zadaća
- Poticanje razvoja socijalnih kompetencija
U odnosu na dijete:
- poticati razvoj socijalnih kompetencija kroz razvojno-primjerene i poticajne aktivnosti uključujući i rad na projektima.
U odnosu na odgojitelje:
- jačati socijalnu kompetenciju kroz stručno usavršavanje i stvaranje poticajnog prostornog, materijalnog i socijalnog konteksta u odgojnim skupinama za zadovoljavanje temelnjih potreba djece
- pratiti i dokumentirati razvoj socijalnih kompetencija djece i odgojitelja.
U odnosu na roditelje:
- jačati roditeljske kompetencije putem roditeljskh sastanaka, panoa za roditelje i individualnim razgovorima pružajući podršku roditeljima u poticanju razvoja socijalne kompetencije u djece.
Vanjski prostor u funkciji integriranog učenja, poticanje razvoja motoričkih sposobnosti i navika zdravog načina života
- svakodnevno promišljati i osigurati različite materijale i igre na vanjskom prostoru
- šetnje u bližu okolicu vrtića , planirati i provoditi različite sportske aktivnosti na vanjskom prostoru
Očekivani rezultati :
– raznovrsno istraživanje konstruiranje, izražavanje
– planirane aktivnosti dokumentirane i vidljive u svakodnevnom radu
Praćenje, dokumentiranje i individualno planiranje kao bitan segment rada odgojitelja
- razvoj različitih tehnika praćenja i dokumentiranja aktivnosti djece i odgojnog procesa u cilju razumijevanja djeteta
- timska planiranja/refleksije u svrhu dogovaranja daljnjih smjernica rada i pokretanja projekata
- zapisi dostupni djeci npr. fotografije djece u aktivnostima u centrima, video zapisi, tekstualni zapisi djece i odgojitelja i sl. s ciljem prisjećanja djece na protekle aktivnosti, poticanja suradnje i samoučenja te razvoj projekata temeljenih na interesu djece
- prezentacija rada skupina i procesa učenja djece kroz dokumentaciju (fotografije, izjave, dječji djece radovi) u zajedničkim prostorima (hol, međuprostori)
Očekivani rezultati
- provedena timska planiranja/refleksije po dobi
- individualna mapa djeteta – uvedeni etnografski zapisi dječjih aktivnosti (fotografije, izjave djece, anegdotske bilješke i sl.) vidljivi u sobi dnevnog boravka i zajedničkim prostorima vrtića
- tromjesečni, tjedni i dnevni plan planiran suradnički (međugrupna suradnja) na osnovu dnevnih zapažanja i praćenja djeteta, te prepoznavanja interesa kako grupe tako i pojedinog djeteta
Razvijanje ekološke svijesti kod djece
- razvrstavanje i recikliranje otpada s ciljem očuvanja okoliša
- provedba eko projekata
Očekivani rezultati
- provedeni i dobro dokumentirani eko projekti u pojedinim skupinama
- pojedine skupine provode eko aktivnosti i dokumentiraju ih
- obilježavanje eko datuma
- sudjelovanje u eko akcijama lokalne zajednici
Očuvanje kulturne baštine
- upoznavanje glavnih karakteristika, običaja i povijesti kraja
- sudjelovanje u običajima
- upoznavanje tradicijskih plesova i pjesama
Očekivani rezultat
- prezentiran rad široj društvenoj zajednici (medijska popraćenost, prezentacije projekata i stvaralaštva djece)
- sudjelovanje u javnim i kulturnim aktivnostima u organizaciji Grada Samobora
Obogaćivanje odgojno-obrazovnog procesa blagdanima, proslavama, svečanostima, posjetima i izletima
Mjesec: Događanja:
rujan Hrvatski olimpijski dan Europski tjedan mobilnosti
listopad Dani kruha, Dani zahvalnosti za plodove Zemlje, Dječji tjedan, Mjesec hrvatske knjige,
studeni Tjedan sporta
prosinac Sv. Nikola, Božić
siječanj Zimovanje djece
veljača Fašnik
travanj Dan planeta Zemlje, Uskrs
svibanj Izleti, posjete, Dan grada Samobora, dječja olimpijada
lipanj Cvjetni korzo, ljetovanje djece
Djeca uče „čineći“, aktivno istražujući i surađujući s drugom djecom i odraslima, a poticajno prostorno-materijalno okruženje potiče razvoj djeteta. Kvalitetno okruženje djeci omogućuje istraživanje različitih logičkih, matematičkih i fizikalnih fenomena i pojava, istraživanja prirode, zvukova, tonova, melodija, glazbe i pokreta, istraživanja različitih likovnih tehnika i različitih mogućnosti njihova korištenja i slično. Komunikacija, osobito kvalitetni odnosi važni su u odnosima sa svim odraslima, a posebice s djecom i odraslima u odgojno-obrazovnom procesu. Za uspješno komuniciranje važno je otvoreno raspravljanje, zajedničko promišljanje, uvažavanje različitih stajališta… Cjelokupna komunikacija i sve odgojno-obrazovne intervencije odgojitelja i ostalih odraslih (ravnatelja, stručnog tima, tehničkog i pomoćnog osoblja) trebaju odražavati poštovanje djece, njihovih potreba i prava. U vrtiću je neophodno jačati kulturu dijaloga svih sudionika.